Bazen bir filmin, bir kitabın ya da bir oyunun adına hayran olursun. Filmin konusunu hiç bilmeden ya da kitabın ne anlattığını umursamadan, yalnızca adına takılırsın. Öyle ki bazen bu ilk izlenim kaybolmasın diye oyuna gitmemek için bin bir bahane uydurur, filme gitmeyip “dvd’si çıkınca izlerim” diye geçiştirip durursun. İsim seni çok etkilemiştir çünkü o an anlatmak istediğin şeyi dile dökmek için sadece o kitabın adı yetmiştir ya da ruh halini ifade etmek için o tek cümleden başka bir şeyin bu kadar yerinde olamayacağını düşünmüşsündür. Defalarca benzeri durumla karşılaşmış olmama rağmen hiç biri bunlar kadar etkili olmamıştı:

Önce Bir Boşluk Oldu Kalp Gidince ama Şimdi İyi

Bu ismi duyduğumda ayrılığın, seven bir insan üzerindeki etkisini bu cümleden daha güzel özetleyen bir cümle olamayacağını düşünmüştüm. Hem gerçeği çok iyi yansıtıyordu hem de insanı durduk yerde bunalıma sokabilecek kadar güzel bir cümleydi. Oyunun konusunu okuduğumda umduğumdan farklı bir şeyle karşılaştım ve eğer izleyip oyunu sevmezsem, bu güzel cümle tüm anlamını yitirecek diye korktum. Bu nedenledir ki oyuna hala gidebilmiş değilim. Sürekli başka şeyleri kendime bahane edip erteleyip duruyorum.

Piedra Irmağı’nın Kıyısında Oturdum, Ağladım

O zamanki ruh halime göre hayatımın en kötü günlerini geçirdiğime inandığım bir dönemde, bir sonbahar günü, telefonla görüştüğüm bir arkadaşım bana bu kitabın adını söyledi. O zaman tek düşünebildiğim, yalnız kalıp bir yerlerde ağlamaktı. Kitabın adı ruh halimi o kadar güzel anlatıyordu ki daha konusuna dair hiçbir fikrim yokken, kitabın adına hayran oldum. Bu kitap benim için yazılmış diye düşünmüştüm. Çok uzun süre dayanamadım ve kitabı alıp okudum. Yaşadığım hayal kırıklığının boyutu inanılmazdı. Bu kadar güzel bir isme sahip bir kitap bu kadar kötü olamazdı. Hala kitabın ismi aklıma geldiğinde, bana ilk duyduğum andaki hazzı verir ama hemen ardından keşke kitabı okumasaydım da dedirtir.

Only Lovers Left Alive

Filmin ismini ilk duyduğumda son zamanlarda duyduğum en güzel film ismi olduğunu düşündüm ki nitekim hala üstüne daha güzel bir filmi ismi duymuş değilim. Jim Jarmush gibi hayran olunası bir insanın filmi olduğunu öğrendiğim anda ise isme ve filme olan ilgim kat kat artı. Bir yanım merakla filmin vizyona giriş tarihini beklese de bir yanım filmi izlemekten korkar oldu. Çünkü filmin kötü olacağından ve bu nedenle isim yarattığı müthiş etkinin kaybolacağından korkuyorum. Tek umudum ise Jarmush’un kötü bir film yapma ihtimalinin düşük olması.

